Już dziś gotowy na jutro.

eMobility w Mercedes‑Benz Trucks

Już dziś gotowy na jutro.

Witamy w zmianie: przejście na eMobility rewolucjonizuje całą branżę. Zmniejszone emisje, niższe koszty eksploatacji, cicha i komfortowa jazda – ciężarówki z akumulatorowym napędem elektrycznym to przyszłość transportu. Aby przyczynić się do jej skutecznego kształtowania, już dziś wyznaczamy właściwy kurs. I pomagamy naszym klientom wykorzystać szanse przyszłości.

eMobility – jak to się zaczęło?

Od badań do produkcji.

Zaczęło się od projektu badawczego nad alternatywnymi napędami i możliwościami wodoru i akumulatorów. Ale to, co wtedy było jeszcze teoretyczną pracą w laboratorium, jest już dziś rzeczywistością na drodze: w 2016 roku zaprezentowaliśmy nasz pierwszy prototyp ciężarówki z akumulatorowym napędem elektrycznym. W 2021 roku pojawił się eActros 300/400, który sprawdził się w praktyce. W 2022 roku pojawił się eEconic, nasz zelektryfikowany samochód ciężarowy do użytku miejskiego. Dzięki eActrosowi 600 wykonaliśmy w 2023 r. kolejny ważny krok w kierunku transportu z akumulatorowym napędem elektrycznym. 

W 2025 r. eArocs 400 przekonuje do siebie cichą i lokalnie neutralną pod względem emisji CO2 eksploatacją w miejskim transporcie budowlanym. Ponadto nowy eActros 400 rozszerza rodzinę eActrosów i otwiera szereg dodatkowych możliwości transportu dostawczego o obniżonej emisji CO2. W ten sposób poszerza on portfolio pojazdów, w którym również Ty znajdziesz odpowiednie rozwiązanie na drodze do zrównoważonej, zelektryfikowanej przyszłości.

Jaka jest nasza wizja?

Razem w przyszłość.

Klienci Mercedes‑Benz Trucks, tacy jak Ty, zapewniają niezawodny, bezpieczny i wydajny transport na całym świecie. To sprawia, że jesteśmy ważną częścią społeczeństwa i wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Ponieważ zapotrzebowanie na zrównoważony transport gwałtownie rośnie. Mamy wyraźną ambicję odegrania wiodącej roli w transformacji branży. Zgodnie z pionierskim duchem, który przyświeca nam jako wynalazcom samochodu.

Electrified

Seria 1: Challenge accepted

Pierwsza seria zupełnie nowej serii Electrified towarzyszy firmie Logistik Schmitt z Bietigheim na drodze do eMobility. Jako partner testowy Mercedes‑Benz Trucks firma codziennie stawia czoła nowym wyzwaniom – od infrastruktury, poprzez koszty, aż po sceptycyzm kierowców. Rainer Schmitt mówi jednak: „Challenge accepted!” Czy firma zdoła przezwyciężyć te liczne przeszkody, a nawet zachwycić kierowców nową technologią?

Najczęściej zadawane pytania dotyczące eMobility

Co Was porusza

Przejście na nową technologię zazwyczaj wiąże się z dużymi wyzwaniami, niepewnością, a czasem także uprzedzeniami. Tutaj nasi eksperci ds. eMobility odpowiadają na najczęściej zadawane pytania.

„Chcemy, aby nasi klienci zainteresowali się tematem urządzeń zasilania energią i zachęcamy ich do uwzględnienia wszystkich aspektów na wczesnym etapie. Ważnymi kwestiami są na przykład dostępna moc przyłączeniowa oraz czas potrzebny do zaplanowania potrzebnej instalacji elektrycznej i ostatecznej budowy urządzeń zasilania energią”.

„Niskie temperatury mają negatywny wpływ na zasięg eTrucka. Dlatego przeprowadzamy szeroko zakrojone testy, na przykład w północnej Finlandii, w temperaturach do -25 stopni. Posiadamy również system zarządzania wydajnością akumulatora, który utrzymuje temperaturę akumulatora na odpowiednim poziomie przez cały czas pracy1”.

„Planowane jest, aby akumulatory eActrosa 600 można było naładować na stacji ładowania z 20% do 80% mocą około jednego megawata w ok. 30 minut2”.

„Podobnie jak nasze ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi, również nasze ciężarówki z akumulatorowym napędem elektrycznym spełniają wymogi bezpieczeństwa. Przeprowadzamy na nich na przykład testy zderzeniowe. Ponadto mamy system bezpieczeństwa akumulatora, który na przykład monitoruje temperaturę akumulatora przez cały czas eksploatacji ciężarówki. Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo, nasze eTrucki są oczywiście wyposażone także w nasze kompleksowe systemy wspomagające kierowcę, takie jak na przykład Active Brake Assist3”.

„Można by pomyśleć, że jest tam pusta przestrzeń, ale w rzeczywistości tak nie jest. Znajduje się tam nasz Frontbox, w którym efektywnie wykorzystaliśmy przestrzeń, aby pomieścić na przykład pompy, sprężarki i urządzenia sterujące”.

„Brzmią świetnie. Zainstalowaliśmy system AVAS, który generuje sztuczny dźwięk i sprawia, że ciężarówka jest zauważalna w swoim otoczeniu, zwłaszcza przy niższych prędkościach”.

To również może Cię zainteresować:

Charged to change.

Charged to change

Profesjonalne doradztwo w zakresie eMobility.

Rozwiązania w zakresie ładowania dla Twojej firmy

Na czele nowej ery.

Na czele nowej ery

Ilustracje i teksty mogą zawierać wyposażenie dodatkowe oraz akcesoria nienależące do standardowego zakresu dostawy. Prezentowane ilustracje są jedynie przykładowe i nie muszą odzwierciedlać rzeczywistego stanu oryginalnych pojazdów. Wygląd oryginalnych pojazdów może różnić się od przedstawionego na tych ilustracjach. Prawo do zmian zastrzeżone. Ilustracje i teksty mogą również zawierać typy, usługi wsparcia, usługi i produkty niedostępne w ofercie w niektórych krajach.

Jako przedsiębiorstwo działające na arenie międzynarodowej, do podstawowych wartości Daimler Truck AG należą równość szans, różnorodność, otwartość i szacunek. Pokazujemy to poprzez sposób, w jaki myślimy, działamy i komunikujemy się. Zasadniczo wszystkie wybrane pojęcia obejmują oczywiście wszystkie płci i tożsamości.

1 Zasięg został określony wewnętrznie w specyficznych warunkach testowych, po wstępnym przygotowaniu przy użyciu ciągnika siodłowego 4x2 o całkowitej masie zespołu pojazdów 40 t przy temperaturze zewnętrznej 20°C w transporcie dalekobieżnym i może różnić się od wartości ustalonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400.

2 W oparciu o symulacje wewnętrzne, ponieważ aktualnie trwają jeszcze prace nad wiążącym i jednolitym standardem Megawatt Charging System (MCS).

3 Systemy wspomagające mogą jedynie wspomagać kierowcę. Odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie pojazdu zawsze w pełnym zakresie spoczywa na kierowcy.